22 juni 2014

Prinsessklänning som present


Förra veckan var det dags, sista dagen på förskolan för min dotter. I augusti är det dags för henne att börja i förskoleklassen på skolan. För att det skulle bli en bra avslutning för henne fixade vi några presenter till hennes fröknar och jag sydde denna klänning som kan passa alla prinsessorna i 2-5 års åldern som går kvar på avdelningen. Den är sydd med överkjol och underkjol med mycket rynkor och tyg så den kan "snurra " bra. Det blommiga tyget kommer från Ikea. En väldigt roligt plagg att sy och jag hoppas att många barn kommer att ha glädje av den. 


En närbild på framstycket. 


Här kan du se ryggen på klänningen. 

2 kommentarer:

Marie sa...

Fantastiska presenter! Armbandet har jag haft på mig sen jag fick det! Alldeles lagom och man blir varm i hjärtat när man vet att det gynnat nåt bra!
Klänningen är så otroligt fin. Välarbetad och underbara tyger. Kan avslöja att både barn och vuxna är väldigt förtjusta i den!
Tusen tack Nina och hela familjen!

Ninas alster sa...

Tack snälla du. Jag blir så glad när jag vet att mina sydda alster och presenter blir använda./Nina