18 augusti 2013

Förkläden till barn


Så här fin kan man vara i ett av förkläde som är sytt av mig. 
Modellen är min dotter som är 5 år, med spex och glimten i ögat ställde hon sig så här.
 Undrar var hon har fått den idén ifrån? Förklädet som min dotter valde att visa är sytt i ett tyg från Ikea och mönstret är mitt egna.



Här kan ni se förkläden som är lagom till 5-6 åringar, men det beror så klart på hur långt barnet är. Det första förklädet är samma som min dotter visar på förra bilden. Det andra är sytt i ett tyg från Åhlens och de två sista är sydda i återanvända tyger.


På denna bild har jag använt samma tyger som ni kan se. Men alla är en storlek mindre så det passar till barn som är 3-4 år. På förklädet längst till vänster kan ni se bandet till nacken som jag har lossat från knappen. Jag syr alltid flera knapphål så att förklädet kan växa med barnet. Min dotter som ni ser på bilden överst använder fortfarande ett förkläde i denna storlek som hon fick när hon var 3 år och det ser inte för kort ut än. Men hon önskar sig ett nytt i det fina tyget från Ikea så det blir nästa förkläde som jag ska sy. 

Inga kommentarer: