12 januari 2013

Vad kan detta vara....


En rulle som håller alla små saker på plats på insidan. Den kan lätt tas med eller ligger den bra i korgen med de andra tillbehören.




Jag fortsätter i samma tema som förra blogg inlägget för detta är en smart förvaring till stickor och virknålar, ett stickfodral. Ett mönster som jag har fått av min mamma, hon sydde sitt i sin ungdom och använder det än. Det finns 8 smala fickor som håller stickorna på plats och när man viker ner locket och rullar ihop fodralet stannar stickorna i sina fickor. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vid nyår bad jag mamma göra ett nytt till mig eftersom det andra har för kort lock. Har hon sagt det till dig... Får se om hon syr ett annars kan du sy ett till mig! maria/sis

Ninas alster sa...

Hon har inte berättat det för mig. Jag ville själv ha ett nytt, hade också för kort lock. Jag syr gärna fler.//Nina