8 januari 2013

Mössa


Hittade ett nytt velour tyg på Stoff & Stil som passar utmärkt till mössa åt en liten tjej. Mjukt och skönt tyg, den är dubbelsydd så jag hoppas att den värmer lite. Det viktigaste av allt är att den väl emottagen av min dotter som bara har använt denna sen hon fick den. Det är väldigt kul och enkelt att sy en mössa om man har turen att ha ett bra mönster. Mönstret hittade jag här: 
http://kokalal.blogspot.se/2009/10/att-sy-en-mossa.html

Så här fin är hon i sin nya mössa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin! Kan du inte göra en till en kille som är 5 år, 11 månader och 24 dagar? /Systern

Ninas alster sa...

Mät hans huvud så får jag se om jag kan. Jag har turkos enfärgad velour som kan passa till mössa.//Nina

Anonym sa...

Nu först läser jag här... Men den blev perfekt.