23 november 2012

Pyssel & Hållbar Jul

Efter förra helgen med Julmarknaden gick luften ur mig och jag blev så trött och då kom så klart en härlig förkylning också. Nu har jag fått tillbaka min ork och börjat pyssla lite. Det har blivit en fleece figur med  stort hjärta och långa armar som kan kramas, mjuk och gosig. Sen har jag äntligen provat nåltovning, resultatet blev en tomte. Det är väldigt enkelt att nåltova och roligt, kan verkligen rekommendera det, bara fantasin som stoppar skapandet. Och det bästa är att inga förkunskaper krävs.

 Jag har ett relativt stort lager med både väskor/tygkassar och nessesärer om ni vill köpa till nära och kära i Julklapp. Det är bara att skicka ett mail och skriva önskemålen. Eller kan ni komma till Malmö den 15 och 16 december och besöka Good Jul på Gustav Adolfs torg 11-18 båda dagarna. Gemensamt för alla försäljare är att alla varor är något av följande, fair trade, ekologiska, vintage, lokalproducerade och/eller av återvunnet material. Lite annorlunda än en vanlig julmarknad så det ska bli spännande.

Inga kommentarer: