2 oktober 2012

Nessesärer & Haklappar

När jag börjar klippa tyg till nessesärerna klipper jag alltid många i olika storlekar och i olika tyger. Väljer ut dragkedjor och fodertyger innan jag börjar sy. Därför blir det alltid många som blir klara samtidigt. 
Här har jag även sytt två haklappar till den lilla bebisen i spets vaxduk. 60 kr st 
 Och den allra lilla minsta är till dockan 30 kr
Trekantig nessesär i röd & vitprickigt tyg. 50 kr
Brun med blommor mellanstorlek sydd i vad jag tror 50 eller 60 tals tyg. 100kr 
Stor i röd & vitprickig. 100 kr
I mitten en sminkväska i spetsvaxduk marinblått foder. 80 kr
Längst bak en mellan storlek sydd i återanvänt tyg 100 kr
Tre avlånga nessesärer till höger två av vaxduk och den tredje i tyg. 80 kr st
Storlekarna ser ni i kolumnen till höger.

Inga kommentarer: